נדיר • ר' בן ציון שנקר ז"ל מדבר עם טוקר על הכל

    עמית דניאל No Comments on נדיר • ר' בן ציון שנקר ז"ל מדבר עם טוקר על הכל

    לפני שנים מספר ניגש מנחם טוקר לראיון נדיר ובלעדי עם האיש שנחשב למחיה המוסיקה היהודית לאחר השואה • האמנים שהוא מעריך, "המוסיקה החסידית" של היום והאדמו"ר שחיבר ניגונים מופלאים מבלי שלמד מחייו מוסיקה

    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבל גדול בעולם המוסיקה היהודי. אתמול, הלך לעולמו מי שנחשב למחיה המוסיקה החסידית לאחר השואה, ר' בן ציון שנקר. לפני מספר שנים, שוחח ר' בן ציון עם מנחם טוקר בתכנית "מוצ"ש חי" על הכל. המוסיקה היהודית, האדמו"רים ממודז'יץ, המוסיקה החסידית של היום, המלחינים והמעבדים.

    בהתייחסו לאדמו"ר הראשון ממודז'יץ זצוק"ל שהוא היחיד שר' בן ציון לא הכיר, אומר "מדהים לחשוב כמה גם גדול במוסיקה הוא היה למרות שמעולם לא למד מוסיקה"

    על גלגולו של לחנו המפורסם ל"מזמור לדוד" מספר "בשנות ה-40 הייתי בישראל עוד כשקראו לה פלשתינה. ובשבת אחת לא יכולתי ללכת לבית הכנסת, לא הרגשתי טוב, וכשהגעתי למזמור הזה התחלתי להלחין אותו. פחדתי שאשכח אותו אז כל השבת שרתי אותו. לאחר מכן שרתי זאת בבית הכנסת ואנשים אהבו את זה וזה נהפך ללהיט גדול עוד טרם הקלטתי את זה. כשהגעתי לארה"ב אמרו לי 'אתה חייב להאזין ל'מזמור לדוד' בלחן החדש".

    בנוגע למוסיקה החסידית של היום בתחילה אמר בחיוך "השאלה אם אפשר להחשיב זאת למוסיקה חסידית" לדבריו "הרבה ממה שנקרא היום מוסיקה חסידית לא באמת כזה" הוא נדהם איך אפשר לקחת לחנים של מוסיקה שאינה תואמת ולהלביש עליהם מילים קדושות ומסביר את פשר שתיקתו בנושא "אם הייתי אומר את זה היו אומרים שאני מדבר מקנאה אבל זו דעתי הכנה".

    כשטוקר שאל אותו מי אנשי המוסיקה המוערכים עליו הוא ענה "מבין המעבדים, ישראל לאם, משה מונה רוזנבלום, חנן וינטרביץ', ולדימיר חפץ. מבין הזמרים, מרדכי בן דוד ואברהם פריד ומבין המלחינים, שמואל ברזיל מ'רגש' ומשה גולדמן" אמר

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות